Quote:
Originally Posted by Huudo
Nog een 4de laag? Ziet er toch prima uit zo, niet?
|
Nu wel.
Vandaag heb ik dan besloten om de karrosserie terug glad te schuren en wel om de volgend redenen:
-Allereerst was er die kleine loper rechtsachteraan die wel gedeeltelijk was weggetrokken, maar niet genoeg.(foto 1)
-Ten tweede waren er een paar stofdeeltjes op de voor- en achterbumper waren terecht gekomen bij het aanbrengen van de derde laag.
-En ten derde en de belangrijkste reden was een oneffenheid in de lak op de motorkap.
Wat is er nu met de motorkap gebeurd:
Er zaten 2 uitstekende puntjes in de 2de vernislaag. Toen ik ze wou gladschuren ( met 3200) voor het aanbrengen van de 3de vernislaag is er bij 1 puntje een stukje lak weggesprongen, met een oneffenheid tot gevolg. Ik heb die oneffenheid proberen glad te schuren, maar dat vlekje werd alleen maar groter.(foto 2) Toch besloot ik de 3de vernislaag te spuiten in de hoop dat het niet zou opvallen. Gevolg: het viel nog steeds op.
Vandaag heb ik dan maar besloten om het hele zooitje mooi glad te schuren met 3200, het geheel te ontvetten, goed afgedroogd en droog geblazen.
Daarna ging ik naar buiten om toch met een bang hartje een 4de laag vernis te spuiten.
Op het eerste zicht was alles perfect gespoten toen ik hem weg zette om te drogen. Vanavond heb ik de karrosserie dan eens grondig gecontroleerd en wat blijkt: ALLES OK
Ik heb hem dan maar terug gezet zodat hij verder kan uitharden alvorens de verdere afwerking kan beginnen. (foto 3)