View Single Post
Old 08-04-2007, 15:31
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
De commentaren achteraf geven weer stof tot nadenken. Volgens Todt en Raikkonen hebben ze de wagen van Kimi wat moeten 'compromiseren', of in het Nederlands uitgedrukt: de motor een beetje moeten beperken omwille van het probleem dat de voorbije week werd geconstateerd. Dat betekende dat Raikkonen niet op vol vermogen reed en nooit te hard mocht pushen, wat bv. vooral duidelijk was toen hij na Massas fout nooit echt een poging deed om Hamilton in te halen. Volgens Todt en Baldisseri zou de beperking hier ongeveer een 0,100s per ronde snelheid verminderd hebben, op het einde van de dag natuurlijk genoeg om Hamilton nog voor te kunnen blijven. Als ik me niet vergis stond Raikkonen ook wat zwaarder dan de beide McLarens.

Maar dat is natuurlijk allemaal koffiedik kijken achteraf, maar wel weer wat extra nieuwtjes voor de discussie wie nu de snelste wagen heeft. Ik blijf erbij dat de Ferrari nog lichtjes het voordeel heeft. Had Massa die blunder van formaat niet begaan, hadden we mogelijk een andere race gezien, waar vooral bij de tweede stint de Ferrari wat meer de bovenhand zou halen.

Edoch, wie kan hier met 100% zekerheid voorspellen wie er in Bahrain op het hoogste schavotje zal staan ? Je kan enkel gokken, en ik gok op een Ferrari, die tijdens de wintertests daar duidelijk voorop lagen. Maar wie weet maakt Hamilton wel weer z'n belofte waar, maakt Alonso een schitterstart en verknoeit Massa het 'weeral'.