View Single Post
Old 28-05-2007, 21:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Futse View Post
K heb een vraagje waar ik hier voorlopig nog geen antwoord op gevonden heb (t kan zijn dat ik er over gekeken heb, als mijn vraag al aan bod gekomen is, mijn excuses daarvoor...)

K ben bezig om een Jaguar S-Type V8STAR van Dickie tot een zo deftig mogelijk model om te vormen. Dit houdt oa in dat 2 gaten in het dak moeten opgevuld worden. Ik heb dit gedaan met Mr White Putty van Mr Hobby. Alles mooi laten drogen (+- 24u), mooi afgeschuurd - k was echt content van mezelf... Tot ik de volgende dag m'n model nog es bekeek, en die twee gaten (die vlakgeschuurd waren) weer 'ingevallen' bleken te zijn. Ligt dit aan mij? Of aan de putty? Of aan iets anders?

Bram
't ligt aan de putty. Putty is hier niet voor geschikt. Putty is eigenlijk enkel en alleen maar om krassen ed. mee weg te werken, maar niet zoals bijvoorbeeld "mastik". Wat kan je dan wel gebruiken? Ik heb goede ervaringen met 2 componentenlijm van de Brico. Die breng je aan langs de binnenkant met een tandenstokertje bijvoorbeeld en je zal zien dat die dan aan de buitenkant quasi perfect het gaatje opvult. Eventuele kleine spleetjes met putty opvullen en alles opschuren. Wel eerst de reeds aangebrachte putty er weer uitboren.
Reply With Quote