Voor een keer dat ik kijk toch wel een zeer incidentrijke wedstrijd gezien; mij geen ogenblik verveeld. Toch vijf kritische opmerkingen:
- buiten de knappe rush van Sato op Alonso heb ik geen directe plaatswissels gezien op TV; alleen via boxenstops of via verkeerd remmen.
- groot geklungel van de officials bij het zeer zware ongeval van Kubica. Waarom moet dit zo lang duren voor er een interventie team ter plaatse was? Waarom duurt het meer dan één ronde voor men beslist om een safety car in te zetten voor brokstukken van Albers? De F1 beweert van zichzelf dat ze het best georganiseerde spektakel ter wereld zijn. Ik heb mijn twijfels. Bij de lagere klassen (DTM in de Lausitzring) was het ook geklungel van de bovenste plank.
- Hebben deze vet betaalde profs dan niets in hun kop? Er staat maar EEN rood licht op de ganse piste en twee rijden er dan nog door. Heidfeld laat bij de verschillende herstarts een gat van 0,6 sec minimum en maximaal 1,6sec tegenover Hamilton. Zo gaat men natuurlijk nooit winnen. Verder is er een verschil van ongeveer 6 seconden tussen de eerste en de twaalfde bij de laatste herstart. Dat is een gemiddelde van 0,5sec tussen iedere auto. Gewoon bumper aan bumper rijden (of moet ik zeggen spoiler aan spoiler)
- Wat gaan ze nog allemaal copieren van de races in de USA? Pitstops, safety cars, hans systeem, gekleurde banden,nu het "lucky dog" systeem; ik ben er zeker van dat binnenkort het restart systeem van Nascar ook gaat toegepast worden.
- Wat is dat toch met deze "best drivers in the world"? Er staat een vangrail op 1meter van de piste bij het uitkomen van de bocht en er moeten er toch wel een drietal tegenrijden zeker. Luizi rijdt er zonder pardon tegen, maar dan de handgebaren gezien? Zo van: auto zus en zo, onderstuur, glad wegdek, een stofje op de trajectoire. Neen man: gewoon te snel in de bocht.
Ik heb mij toch puik vermaakt. Als ze zo verder doen (het ongeval van Kubica er niet bij natuurlijk) dan kijk ik wel vaker. Spijtig genoeg is het wel meestal vechten tegen de vaak (vaker - vaak, heb je hem?)
|