View Single Post
Old 11-06-2007, 11:51
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Ik was afgelopen zaterdag op Spa en heb in de namiddag een rondje gelopen. Wat me het eerst opviel is dat de grandioze kijkplaatsen bij Blanchimont voorgoed verdwenen zijn. Ik begrijp het wel enigszins tav veiligheid etc., maar het blijft zooo verschrikkelijk jammer. Nu is er enkel nog een pad met een hek ervoor waardoor je niets meer ziet.
Tweede opvallende ding. Ik weet niet of het voorschriften zijn, maar waar je ook bent op Spa: overal sta je met je neus voor een 2 m hoog hek. Verschrikkelijk eigenlijk. Je moet dus overal standaard een trap meenemen.
(behalve op de helling bij de dubbele linkse) Hoorde daar links en rechts veel geklaag over. Mensen die gaten in de hekken knipten, enzo.
En dan die autos en motoren die de hele dag voorbij jekkeren of achter je toeteren. Zeer irritant!!
Ten slotte hoorde ik van enkele insiders dat er sprake is van een verbouwing van Eau Rouge/Raidillon volgend jaar!! Hebben jullie daar iets over vernomen??
Wel redelijk aannemelijk, want ook daar is vrijwel geen plaats voor toeschouwers. Vrees dan wel voor nog een grote asfaltplak waar men op grote afstand de races kan aanschouwen. Tja, dan is bijna alles weg vwb de toeschouwers op Spa. Hoop het niet, natuurlijk.

Last edited by vortex; 11-06-2007 at 11:54.
Reply With Quote