- Als je kriebels krijgt van de waarheid, dan ga je jouw hele leven lang krabben
- Je 'verkoopt' (lees: verhuurt) een complex niet als 'af' als er quasi nog niks 'af' is... Dan verschuif je enkel het probleem naar de huurder/organisator/series. En wie staat er dan aan wal?
- Ja, het is een schitterend complex. Ja, in recordtijd neergezet. Ja, om 'complexen' van te krijgen... Neen, het voldoet niet aan de moderne eisen. Nog niet, nu nog niet... dus verhuur je het ook niet alzo, want dan ben je mensen aan het bedriegen en aan het oplichten... En je vraagt er zeker geen extra centen voor, die dik ingaan tegen de bestaande (jaar)overeenkomsten.
- Ja, er was 'kutweer', zoals jij dat noemt, en dat was er voor iedereen. Maar als je de eigen (verplichte) noodvoorzieningen niet kan activeren omwille van je eigen fouten (en dat was overduidelijk het geval met de uitbaters van Circuit Spa-Francorchamps), dan moet je als uitbater van een omloop de hand in eigen boezem durven steken. Immers: moest het zelfde stelletje 'mensen' ook niet herverkozen worden afgelopen weekend? Ze zijn/waren er toch om de mensen te dien, niet? Zoniet: wat is dan hun politieke betrachting geweest de afgelopen jaren?
- Of je het goedkoop vind of niet: deze 'stuurman' (zoals je mezelf beschouwt, ik bezie het anders) stond er wel degelijk midden in. In de regen, in de wind, aan het vechten tegen een overmacht en oplossingen aan het zoeken voor de deelnemers/teams. Ik stond dus niet zomaar langs de kant. Waar stond jij overigens?
- Een neutrale 'paddocker' heeft me afgelopen zaterdag enkele uren gevolgd, waar het mocht, en zonder de regels te overschrijden. Niet dat deze brave man mij achtervolgd heeft, absoluut niet, want ik had hem immers zelf uitgenodigd. Ik ben er van overtuigd dat deze kerel op bepaalde momenten zeer rare ogen getrokken heeft, zich vragen gesteld heeft en nu iets meer inzicht heeft in wat er allemaal achter 'koers' en het 'geheel' schuilt... Ik had hem graag nog meer getoond, helaas was dat onmogelijk door het feit dat ik mijn opdracht respecteer, alsook mijn opdrachtgevers. Soms moest hij dus effe een stapje opzij doen

. Maar dat begreep hij... Hoedje af voor die kerel, ik hoop dat ik hem een (kleine) dienst heb bewezen.
- Ik hou in feite wel van Spa, maar niet op deze manier....