View Single Post
Old 13-06-2007, 18:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De velgen bestaan uit 2 delen: een aluminium (halve) cilinder waarop een resin onderdeel bevestigd moet worden dat de spaken voorstelt. Het was een heel karwei om die resin onderdelen te ontdoen van alle bramen want alle openingen tussen de spaken zaten er vol mee. Daarna werden de resin onderdelen in het zilver gespoten en moet alles nu drogen vooraleer ik de velgen kan monteren.

De achteruitkijkspiegels hebben vrij onorthodoxe steunen: in plaats van de klassieke cilindervormige steunen zijn ze hier plaatvormig. Omdat ik dit niet doorhad en ik dacht dat het hier om uit de kluiten gewassen flash ging heb ik ze domweg afgesneden. Pas toen ik er de normale cilindervormige steunen in aangebracht had mits metalen staafjes en ging vergelijken met de referentiefoto's zag ik mijn fout in. Te laat: ik kon de normale spiegels niet meer gebruiken, dus heb ik van scratch totaal nieuwe spiegels gemaakt, met de juiste steuntjes deze keer (ze moeten nog wel ingekort worden, maar op dit moment laat ik ze zoals ze zijn omdat ze gemakkelijker te hanteren zijn).

De primer is ondertussen wel droog en dus kan ik de body in witte lak zetten (in werkelijkheid heb ik gedaan op hetzelfde moment als de Porsche body).

En ook hier kon ik weer niet aan de verleiding weerstaan om eens te dryfitten...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2005_audi_r8_06.jpg
Views:	693
Size:	506.7 KB
ID:	6586   Click image for larger version

Name:	2005_audi_r8_07.jpg
Views:	671
Size:	371.2 KB
ID:	6587   Click image for larger version

Name:	2005_audi_r8_08.jpg
Views:	710