Quote:
Originally Posted by Guido
Met Tamiya compound? Ik vermoed eerder dat het schuren zal worden. Het lijkt erop dat het blauwe gedeelte een reactie gedaan heeft met de onderliggen lagen, al dan niet onder invloed van vernis (was die eigenlijk al vernist?) Fijn schuren totdat je de barsten eruit hebt, dan nieuwe laag blauw erover zetten. Waar je geen barstjes hebt, is het niet nodig om helemaal weg te schuren. Opschuren is daar voldoende.
|
De eerste laag vernis (semi-gloss) was gezet na de laag blauw en rood en voor de pèche. Geen probleem mee gehad. Daarna kwam dus die pèche (die ook al niet vlak spuit blijkbaar) en daarna weer laagje vernis (dit keer uit ouder bijna leeg busje glossy).
Ik vermoed dat er inderdaad reactie is met het blauw en dat het aan het busje oude vernis ligt. Gelukkig gebeurde het voordat ik er de decals op zette...
Herspuiten van blauw lijkt me ook de beste oplossing. Ook het rood zal hier en daar wat extra aandacht nodig hebben. Ik ga ook het polijstsetje halen op dat pèche netjes vlak te krijgen, anders wil de decal niet blijven zitten...
Dank je voor de uitleg !!