View Single Post
Old 18-07-2007, 15:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Nadat dus alle onderdelen geschilderd zijn, was het tijd om een realistische weathering uit te voeren. Ik heb een wash aangebracht met Tamiya X-19 smoke, en ik ben in dit geval erg royaal tewerk gegaan met deze kleur: zo'n truck is meestal goed ingevet en er hangt overal wel olie aan. Daarna heb ik alles gedrybrusht met de Tamiya weathering setjes (diverse tinten naar eigen goeddunken).
Het aanbrengen van X19 op de chassis balken ziet er goed uit, enkel aan de onderkant van de zijpotten vind ik het wat te zwaar.

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Andere vaststelling na het spuiten van alle onderdelen in BP-groen: een truck in 1/24 is GROOT! Ik had 2 potjes Humbrol aangeschaft om alles te spuiten (met een 1/24 auto kom ik toe met één potje), maar ik ben er nog twee moeten gaan bijhalen! Zo zie je maar hoe beperkt mijn kennis en inschattingsvermogen bij modelbouw trucks is...
Je bedoelt wellicht een race-truck op 1/24ste. Je hebt immers niet enkel de cabine moeten in het groen zetten, maar zo goed als alles. Cabine, chassisbalken, interieur, motor enz. Wellicht dat bij een gewone truck de 2 potjes wel zouden voldoende geweest zijn.
Reply With Quote