Quote:
Originally Posted by Sennake
Nadat dus alle onderdelen geschilderd zijn, was het tijd om een realistische weathering uit te voeren. Ik heb een wash aangebracht met Tamiya X-19 smoke, en ik ben in dit geval erg royaal tewerk gegaan met deze kleur: zo'n truck is meestal goed ingevet en er hangt overal wel olie aan. Daarna heb ik alles gedrybrusht met de Tamiya weathering setjes (diverse tinten naar eigen goeddunken).
|
Het aanbrengen van X19 op de chassis balken ziet er goed uit, enkel aan de onderkant van de zijpotten vind ik het wat te zwaar.
Quote:
Originally Posted by Sennake
Andere vaststelling na het spuiten van alle onderdelen in BP-groen: een truck in 1/24 is GROOT! Ik had 2 potjes Humbrol aangeschaft om alles te spuiten (met een 1/24 auto kom ik toe met één potje), maar ik ben er nog twee moeten gaan bijhalen! Zo zie je maar hoe beperkt mijn kennis en inschattingsvermogen bij modelbouw trucks is... 
|
Je bedoelt wellicht een race-truck op 1/24ste. Je hebt immers niet enkel de cabine moeten in het groen zetten, maar zo goed als alles. Cabine, chassisbalken, interieur, motor enz. Wellicht dat bij een gewone truck de 2 potjes wel zouden voldoende geweest zijn.