F1 rijders het hoogste niveau? Denk ik wel. Kijk maar naar de toppers in de toerwagens en de endurance-racerij. Daar zitten veel ex-F1 rijders die in hun F1 tijd nooit tot de top hebben behoord, of nooit verder kwamen dan een test. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan een Salo, een Deletraz, een Larini, Morbidelli, Tarquini, Monteiro, Kristensen, Bouchut, en zo kan ik nog wel even doorgaan. DTM is dan een uitzondering op die regel, maar dat zijn ook meer overkapte Formule wagens dan toerwagens.
Ook met de lagere Formule klasses is een duidelijk verschil. D'r zullen wat jongens bij zitten die aardig mee zullen doen, maar d'r zit toch een aardig niveauverschil in. Vettel was daar een mooi voorbeeld van; potentie, snel tijdens de trainingen, maar in de race kwam het gebrek aan ervaring toch naar voren. Dus zijn de rijders in de F1 van het hoogste niveau? Ja, ik denk het wel. Tuurlijk zitten er uitzonderingen bij, maar bij de top 6 teams zitten rijders die duidelijk beter zijn dan die in andere klasses.
|