Quote:
Originally Posted by buchinski
Een beetje waar maar anders toch even populistisch als uitspraak i.v.m. de vorige. Je geeft ook geen argumentatie. "Wie dit of dat zegt heeft het niet begrepen" is evenmin geargumenteerd als de slogan "techniek buiten".
|
Bon, als ge de helft van wat ik tik eruit laat, ja dan is het een slogan, maar iets verder staat wat meer uitleg, maar soit, dat telde blijkbaar niet...
Quote:
Mijn bewering is dat het begrip "hoogste niveau" duidelijk moet worden omschreven en dan kom je vanzelf in aanraking met "de essentie van F1". Dat was vroeger in eerste instantie een kampioenschap voor RIJDERS. Volgens mij een duidelijke "essentie" en een duidelijke uitvalsbasis.
|
Omschreven? Om dan nooit meer te veranderen of wat? Zoiets als een grondwet van de F1? Dingen evolueren, wijzigen en veranderen. Alles op deze aardbol doet dat en dus ook de F1. Zelfs onze grondwet wordt voortdurend bijgewerkt.
Quote:
En mijn eeuwige vraag omtrent die "spitstechnologie" van tegenwoordig is : wie brengt het uiteindelijk baat? Wie rijdt er hier met werkende spoilers (hopelijk niemand want die dingen werken maar een beetje vanaf 180 per uur), met grondeffect, met een 2,4 liter motor aan 19000 toeren, met een sequentiële versnellingsbak? Wie? Slechts af en toe sijpelt er zoiets door naar de "gewone" automarkt, en dan nog meestal in wagens van het onbetaalbare topsegment van constructeurs.
|
Da's nu eens een typische stellingname van iedereen die "wat" heeft tegen de F1. Op de letter is er natuurlijk geen enkele techniek die rechtstreeks wat met F1 te maken heeft die rechtstreeks een identieke toepassing vind op een serie-auto, maar dat geldt voor ieder kampioenschap. Wat wel is, is dat de ingenieurs die al dat F1 lekkers ontwikkelen later in gewone R&D afdelingen kunnen terechtkomen. Ze zullen toch wel een bepaalde kennis, ervaring en bagage meenemen dan. Ik rij opnieuw met een Honda en heb het me nog geen minuut beklaagd, dank u. Mijn vorige Peugeot 307 had merkwaardig genoeg wel hetzelfde mankement als de WRC versie... versnellingsbak, maar dat zal puur toeval geweest zijn zeker. We dwalen af...
Quote:
U begrijpt mijn probleem.
|
Helemaal niet. Het enige wat ik al heb kunnen vaststellen in deze en andere discussies is dat er enkelen zijn, uzelf incluis, die een grondige hekel hebben gekregen aan de F1 in zijn huidge vorm en geen kans onbenut laten om dat te uiten. Wel, het irriteert me mateloos dat soort gezever. Ik herhaal wat ik eerder zei:
- dingen evolueren nu eenmaal, dus ook de F1
- ofwel heb je interesse en kijk je, ofwel heb je die niet en dan kijk je niet.
Simpeler als dat kan toch niet?
Ik heb nog nooit naar iets zitten kijken dat me mateloos ergert, maar blijkbaar bestaan er andere mensen die om wie weet welke reden dan ook, dat wel doen.