View Single Post
Old 19-07-2007, 20:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
@Guido : proficiat, ik rij ook met een Honda en ik heb daar ook een goede reden voor. Extreem tevreden over die wagen. Met de keuze van uw uitspraken kan ik minder akkoord gaan. Iemand stelt een vraag in een thread. Toegegeven, het is een duidelijke poging om een discussie uit te lokken. En laat ik nu net graag dsicussies voeren... Maar in uw denkwereld moeten wij maar braaf kijken en zwijgen naar alle onzin die men ons voorschotelt? Of ja, excuseer, in tegengesteld geval dus, niet kijken en zwijgen. Het gaat hier toch niet over (niet) kijken en/of zwijgen? Ik dacht dat de bedoeling van een forum was dat mensen een mening konden ventileren, een argumentatie uit de kast halen? Ofwel heb ik dat verkeerd op en dan wordt elk antwoord op zowat elke thread een beetje overbodig. Immers, je kijkt of je kijkt niet. Het interesseert je of het interesseert je niet.

Geloof me, ik volg al jaren de autosport in het algemeen en de F1 in het bijzonder. Ik zou bijna durven zeggen nog van voor dat de helft (driekwart?) van de forumgangers hier geboren werden. en het is net omdat ik de F1 niet als sport wil zien teloorgaan dat ik me dikwijls meng in wat jou "zinloze discussies" lijken. Probeer maar eens en start een discussie over voetbal of wielrennen. Je zal me niet horen of zien. Waarom? Omdat die dingen mij dus compleet niet interesseren. Autosport en in casu F1 interesseert me dus wel. Dat betekent echter niet dat ik zomaar akkoord moet gaan met alles wat ons wordt voorgeschoteld/opgelegd. En een forum is dan toch de plek om even je zienswijze of argumentatie uit te leggen aan een gemeenschap die ongeveer dezelfde interesse heeft. Of zie ik dat nu weer helemaal verkeerd?
Wel, ik heb, gezien mijn ouderdom, of moet ik zeggen, mijn jeudige leeftijd, toch al wel het volgende geleerd:

Als ik ergens mee geconfronteerd wordt, stel ik me de vraag:
Kan ik als persoon hier iets aan veranderen, of kan ik dat niet. Is het antwoord: ja dat kan ik, wel dan ga ik ervoor en dan zal het veranderen. Is het antwoord: neen dat kan ik niet, wel dan het ik de gemoedsrust om de veranderingen om me heen te aanvaarden.

Terugkomend op de discussie, heb ik me lang geleden de vraag gesteld: kan ik als persoon iets veranderen aan de evoluties in de F1? Wel, mijn antwoord hierop was en is: neen, dat kan ik niet. Daaruit volgt dat ik de wijzigingen aanvaard en nog steeds met interesse kijk naar de F1 races. Ik heb de F1 leren kennen als snotaap toen de bolides nog met sloffen reden zo breed als de helft van mijn auto, ze nog aangedreven werden met 1000pk brakende 1.5l motortjes en schakelden met een pookje...

Ik vind de F1's van tegenwoordig zo lelijk als een berg sluik die net uitgekapt is op een stort, maar dat wil niet zeggen dat ik iedere gelegenheid zal gebruiken om mijn ongenoegen te uiten. Natuurlijk "lijkt" het voor de buitenstaander allemaal wat makkelijker te gaan dan vroeger, maar ik denk niet dat het dat is.

Ieder forum is er om te discussiėren en meningen te formuleren, uiteraard, maar dan mag ik net zo goed zeggen dat het me irriteert dat we steeds weer dat gedoe krijgen over rijderscapaciteiten vs. techniek. En zeker als het iedere keer wordt opgevist om te zeggen wat een sukkels het wel niet zijn, dat het geen sport meer is enz. Natuurlijk is de F1 geen sport meer, maar de is voetbal in de hoogste klasses ook al lang niet meer. Business, big business is het. Jammer, maar helaas.

Welcome to the world!
Reply With Quote