View Single Post
Old 20-07-2007, 14:30
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Volgens mij is F1 wel degelijk het hoogste niveau que techniek en pilotage. Op het vlak van techniek is er gewoon geen enkele autosporttak die ook maar in de buurt komt van de F1. Ondanks de reglementen die elk jaar strikter worden blijven de wagens op de meeste circuit ongeveer even snel en op sommige zelfs sneller. Over de pilotage kan natuurlijk gediscussieerd worden maar voor mij is het, nog steeds, het hoogste niveau ter wereld. Natuurlijk kan een piloot meer het verschil maken in series zoals de endurance, GT, toerisme,... Maar een F1-piloot moet veel multifunctioneler zijn dan zijn collega's uit andere series. Hij moet tijdens een wedstrijd kunnen overleggen met z'n ingenieur om de afstelling van de wagen aan te passen. Bovendien krijgen F1-piloten het zowel op fysisch als op psychisch vlak veel zwaarder te verduren. Denk maar een de immense G-krachten die ze te verwerken krijgen, net als de grote druk om te presteren onder het oog van de hele wereld. Sommigen beweren hier dat de elektronische hulpmiddelen van de piloten mietjes gemaakt hebben. Maar die elektronische hulpmiddelen vormen net een nieuw aspect dat de F1-coureurs onder knie moeten hebben en waarmee ze het verschil kunnen maken tegenover hun concurrenten door een juiste afstelling en gebruik ervan!

Kortom: de F1 is blijft het hoogste niveau van de autosport voor mij!