View Single Post
Old 24-07-2007, 21:53
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Oh ja, de radio's, de SC dus achter de bocht, de eerste piloot krijgt de boodschap goed door, terwijl er bij de 2de misschien een radiohapering is. Gevolg, piloot 1 van het gas, zonder de SC te zien, want die staat achter de bocht, en piloot 2 dus los op piloot 1 achteraan...

Allez, mijn laatste interventie (neen niet met de Mercedes) en ditmaal een positieve.
Ik heb de oplossing voor de FIA. Ze kopen dezelfde zenderkes als de amateurkes van Warneton (kostprijs 242,35€) - alleen moeten ze wat groter zendbereik hebben - en ze werken altijd (tot nu toe 40 races) als er verse batterijen inzitten. Ik vrees echter dat het niet goed zal zijn, want té goedkoop. Dan zijn deze van bij Nascar nog te overwegen.
Dit wordt ondersteund door een tweede maatregel: iedere baanpost heeft een plakkaat SC dat overal terzelfdertijd getoond wordt.
Een derde maatregel: op iedere auto wordt een blauw licht op het dashbord gemonteerd, welke de wedstrijdleiding laat aanfloepen als de SC op de baan komt (ik kan mij ook akkoord verklaren als een van de FIA geniën vindt dat het licht roze moet zijn). Trouwens een blauw zwaailicht op het dak van iedere auto zou ook leuk zijn; dan zouden de toeschouwers weten wat er gebeurt en dan zouden ze de gekke Liuzzi in de gaten kunnen houden.
En tot slot een vierde maatregel: maximale toegelaten snelheid, laten we zeggen 120km/u (zeker niet 90km/u want dat doet Nascar en wij zijn veel beter). Overal flitscamera's (even te rade gaan bij de uitvinder - de Limburgse Provincie gouverneur - welke de beste zijn en vooral welke het meeste opbrengen) om dit te controleren en klaar is kees.
Zo wordt een maatregel, welke economisch niets opbrengt zonder grote investeringen omgebogen tot een, welke verschillende honderd duizenden dollars kan opbrengen per jaar. Ik zou de prijs vastleggen op 1.000$ per kilometer/uur boven de 120, maar ik vrees dat mijn voorstel het niet zal halen, wegens te kleine boete.
Heren van het gezag: denk eraan dat wanneer mijn voorstel aanvaard wordt ik langs de kassa voorbij kom en mijn honorarium zal vijf nullen bedragen!
Wat zegt U: te veel.
Kom kom, geef de ene een boete voor het aantikken van de banden van een rode auto en de andere een nog grotere boete voor zijn slecht taalgebruik en het is een nul operatie en jullie hebben een geniaal, wel overwogen, lang gerijpt en door de bedrijfsrevisor goedgekeurd plan.
Als ik jullie ook de maten en de letterdikte moet doorgeven van het SC bord, welke de baanposten tonen, dan zal dit wel gepaard gaan met een nieuw honorarium, ditmaal met slechts vier nullen.
En als allerlaatste opmerking, heren van het gezag: ik hoop dat niemand op het idee komt om de heren baanposten een speciale vlag (bijvoorbeeld een bruine: deze doet bij de heren piloten onmiddellijk een akelig gevoel ontstaan)
te geven, want dan is al mijn studiewerk voor het SC panneel voor niets geweest.
AMEN
Reply With Quote