View Single Post
  #6  
Old 25-08-2007, 23:54
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2003
Location: Jersey
Posts: 597
De beginjaren van de procar, van 1990 tot 1993, vond ik een fantastische periode. Daarna ging het eigenlijk toch een beetje bergaf, FIA 2 liters waren naar Belgische normen gewoon te duur.

Ik herinner mij nog de Ferrari Mondials van Moneytron (voor de jongere lezers, het bedrijf van een zekere J.P. Van Rossem) Verder:
De Batibouw BMW M3 van Thierry Tassin, De Toshiba M3 van Patrick Slaus, De M5 van André Carlier (ooit nog vanuit het parc fermé naar zijn teamtruck in de Zolderse paddock helpen duwen)
De Mercedes 190 EVO van Michel Neugarten.
Roland-Mazda van Albert Vanierschot?
TVR van ?

Het dieptepunt was natuurlijk de laatste Pro-Car Race op het oude circuit des frontières in Chimay. Guy Nève dodelijk verongelukt, een baco en een Asaf deelnemer verongelukten eveneens. Verder mayhem toen Neugarten halverwege ineens tegen de rij-inrichting terug naar de pits wou rijden (onder geel denk ik). De NSC greep in en schorste Neugarten voor de rest van het seizoen.
t
Reply With Quote