okee, jullie dachten al dat ik jullie vergeten was maar dat is zeker niet het geval. Ik heb noest doorgebouwd en het kitje is inmiddels klaar. Tevreden ben ik er niet over- maar het was in ieder geval erg leerzaam en ik heb vele tips van op dit forum uit kunnen proberen. Ik heb nog veel te leren, en zal zeker eens langs komen in Zolder.
Er waren een paar echte problemen:
-de banden. Eén er van brak! Ze voelen vreemd vettig en wasachtig aan, ook na ontvetten...Ouderdom? Decals waren absoluut niet te plakken, ik heb van alles geprobeerd. De gebroken band heb ik met secondenlijm kunnen plakken maar mooi is anders.
-de decals. Ook zeer oud neem ik aan...Ze breken al als je er naar kijkt. Ik begrijp dat er iets bestaat om dit mee te verhelpen, maar ik heb me voor nu beholpen met wat er was.
-vingerafdrukken..Van mij dus. Het blijft moeilijk om dit te omzeilen, zelfs met handschoenen en alles. Het uiteindelijke lak resultaat is niet wat ik er van had gehoopt. Vooral de transparante laklaag ligt er veel te dik op, dit mede door de problemen met de decals.
Het kitje zelf is eigenlijk zeer eenvoudig en het in elkaar zetten leverde geen problemen op. De wielen draaien niet en ook sturen de voorwielen niet. Dit lijkt ook niet de bedoeling te zijn in deze kit. Ik kan hem overigens wel aanraden... leuk apart wagentje. Maar zorg wel dat je een nieuw doosje krijgt.
Okee, genoeg geklets, tijd voor de foto's!