Een jaartje na het succes van "Luigi" wordt het tijd voor een opvolger in deze reeks. Aangezien "Cars" een (animatie)film is, mag ik dus eigenlijk pas beginnen als het busje van The A-team af is. Toch kriebelt het telkenmale de zoon met zijn Cars aan het spelen is. Vandaag kwam hij me vragen wanneer ik aan the King zou beginnen en lap, ik had het zitten...
Even wat officiële informatie:
Quote:
Actor: Richard Petty
Vehicle: 1970 Plymouth Superbird
Built to persuade superstar driver Richard Petty to use a Plymouth to race in NASCAR events, the Superbird was designed by modifying the Plymouth Belvedere in 1970 so that Petty could compete against the Dodge Daytona. Outfitted with a hood and fender from a 1970 Dodge Coronet, it was designed with a lowered nose cone and tall rear fin to make it even more aerodynamic.
The car did well enough in NASCAR racing that year, winning eight races, but it never became a big seller. In an example of nostalgic casting, Cars lured 68-year-old Richard Petty to its movie to provide the voice for The King. The King, Strip Weathers, is a legend around Radiator Springs as the winner of more Piston Cup races than any car in history. The King plans to retire at the end of the current racing season, and to turn over the coveted sponsorship of his car by Dinoco. Among those who want a shot at The King's crown, of course, is Lightning McQueen.
|
Op de modelbouwbeurs had ik me al een passende doos aangeschaft, nl de '69 Dodge Charger Daytona van Revell. Deze lijkt sterk op de wagen waarop The King gebaseerd is: de '70 Plymouth Superbird. Beide dozen zijn dus eigenlijk geschikt. En via de boxart kon ik afleiden dat er weinig verschil op zit...
Als je eens goed gaat vergelijken met de animatiewagen "The King" dan bemerk je best wel veel verschillen. Ik som er eens enkele op, maar ik weet zeker dat ik er nog een paar ga vergeten.
- De spoiler is groter in Cars
- De neus (mond) verschilt want geen lichten en dergelijke
- Geen interieur en geen motor (ook handig, maar hier twijfel ik nog want Luigi kreeg ook zijn motor...)
- Luchtinlaten schuin boven de achterwielen
- De achterlichten / achterzijde verschilt sterk
Er zit dus nogal wat putty- en plamuurwerk in... Maar ik zie het helemaal zitten. Alleen twijfel ik dus of ik de '70 Plymouth aankoop of me hou aan de '69 Charger... Waarschijnlijk het laatste want ook van die wagen uit kun je The King opbouwen...
Alle commentaar, tips, vragen zijn welkom !!