View Single Post
Old 28-03-2008, 18:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Met deze vakantie en het saaie weer kunnen we lekker verder doen. Vandaag heel wat spuitwerk achter de rug. Neen, nog geen body gespoten, verre van. Wel alle onderdelen die ik nodig ga hebben reeds in een kleurtje gezet: de delen van het chassis, motor en dergelijke.

Ook het schuurwerk kon weer herbeginnen, goed voor een drietal uurtjes zoet zijn. Daarna controle met witte primer om te zien dat het behoorlijk goed is. The Kind is voor 85% strak... De delen die nog niet in orde waren krijgen opnieuw putty opgesmeerd en mogen drogen om morgen (of vanavond) opnieuw geschuurd te worden. Het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn. De plaats van de tankdop ziet er nog niet perfect uit...

Hier even een dryfitje met motor, leek me wel leuk. Eerst voor het schuren, daarna na het schuren en na de witte primer. Zit duidelijk op de goede weg !!

Daarna ben ik zachtjes aan begonnen aan het uitbreden. Eerst goed denken hoe en waar, daarna uitvoeren, liefst parallel zodat de opbouw gelijkaardig is. Dat lukte redelijk goed. Dan nog een laag putty erover om de spleetjes op te vullen. Dit mag nu netjes uitharden.

Volgende stap hierin is de buitenste laag boetseren met Milliput. Ik ga meteen een deftige hoeveelheid aanmaken want dan kan ik die fenders naast de motorkap aanpakken en met de resten kan ik aan de slag bij de Ferrari...

Zojuist heb ik enkele onderdelen zoals de spoiler een allereerste nevellaag van de bodykleur gegeven. Ben heel erg benieuwd hoe dat eruit zal komen te zien. Je krijgt daar deze avond nog een update over. Eerst nog naar de fitness (denk ik)

Vooruit, genoeg gekletst, terug aan het werk !! Nog even de taken laten zien waar ook tijd zal in kruipen:

De fenders die verlengd moeten worden:

De zijstijlen moeten eruit want dat zit niet op de animatiewagen. Bovendien zitten er niet eens ramen in de zijkanten van dit 1/24 model. Dat zal dus scratchen worden uit een plastiekachtig materiaal...

De uitlaten kloppen niet zoals je hier ziet. Dit zal ook vanaf 0 opgebouwd worden met styreenbuisjes:

Reply With Quote