View Single Post
Old 09-06-2008, 20:10
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie

Review Go Fast X-Day 500km Zolder - BRV-Racing

Review Go Fast X-Day 500km Zolder

Afgelopen weekend verscheen BRV Racing aan de start van de 500 km van Zolder, de 3de manche van het DSMEC kampioenschap.

Na een snelle chrono van Luc Vande Casteele, goed voor de eerste plaats, en enkele rondjes van Bruno Vermeeren gedurende de kwalificatie werd de Renault Mégane stand-by gehouden. De concurrentie stond immers niet stil en naderde tot op een tiende van de tijd neergezet door Luc. Bruno werd nogmaals de baan opgestuurd en verbeterde de chrono, de eerste plaats in klasse 4 werd zo veiliggesteld.

Bruno nam de start van de race voor zich en bouwde een voorsprong uit van één ronde op de concurrentie. Gedurende een code 60 situatie werd besloten Bruno binnen te roepen voor één van de verplichte pitstops. Hierbij werd ook de voorbumper hersteld na het incident met de BMW van Brinckmann/Jakobs.

Bruno: “Door een inschattingsfout kwam ik in contact met de BMW. Hierbij wens ik mijn excuses aan te bieden aan beide piloten (Brinckmann en Jakobs) en hun team maar ook aan de broeders Franssen die door deze aanrijding hun race niet konden verderzetten.”

Na twee uur wedstrijd werd de tweede pitstop doorgevoerd, dit maal voor het tanken en een pilotenwissel. Luc nam het stuur over van Bruno en bevond zich bij het uitrijden van de pitlane op een 5de plaats in de klasse. Er werd immers veel tijd verloren bij het tanken aan de pomp maar Luc slaagde erin de 1ste plaats terug te veroveren. Opschudding was er op 8 ronden van het einde toen de Renault Mégane de strijd moest staken door een probleem aan de krachtbron.

Gemengde gevoelens dus binnen het BRV Racing Team. “We hebben een prachtige wagen, snelle piloten, uitstekende meccano’s en er heerst een goede sfeer binnen het team. Enkel een dosis geluk ontbrak tot nu toe maar dit is racen.” Besluit de teamleiding.

Dank aan onze partners en vrienden.

Afspraak eind augustus voor de volgende manche in het kader van de 24 uren van Zolder.

BRV Racing Team

Winning is more than LUCK
Reply With Quote