View Single Post
Old 10-06-2008, 22:01
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau

Mijn bescheiden mening is als volgt:
Volgens dat Bruno mij vertelde werd hij tot 4 à 5 ronden reeds gehinderd.
Als je naar een wagen toe het "gat dicht rijd" betekent dat dat je vlugger bent hoe raar en frustrerend het ook is voor een hogere klasse wagen....
Bruno en ik reden ook onze race in de klasse 4 en door het feit dat het een endurance wedstrijd is moeten er zoveel mogelijk ronden afgelegt worden om een veilige voorsprong op je belagers in je eigen klasse te behalen.
Waarom moeten dan altijd "de kleintjes" "de grote" doorlaten en niet andersom als het "kleintje" nu eens die dag toevallig sneller is ?
ER IS GEEN ALGEMEEN KLASSEMENT MEER VAN TEL , ENKEL WINNAARS PER KLASSE, IEDEREEN GESNOPEN UITEINDELIJK ?!
Daardoor is dit racefeit ontstaan ....Bruno heeft dan in een gat gedoken in het gedacht dat de BMW hem de doorgang vrijliet met het spijtige resultaat dat jullie kennen.
De beelden zijn door de koersdirectie bekeken en herbekeken en Bruno gaat in dit geval vrijuit.... beslissing: spijtig koersfeit.
Bruno had tranen in de ogen vertelde hij me achteraf en we merkten dit aan zijn achteraf 4 à 5 opmerkelijk tragere ronden van 2" (wij dachten allen aan een tecnisch probleem aan onze wagen na de aanrijding....)
Hij heeft sportief zijn excuses aangeboden aan deze teams en ik bespaar jullie de repliek van een Bmw team een beetje in de vorm van "we gaan jullie wel vinden....."
Als we zo gaan beginnen in de toekomst ziet de racerij er maar triest uit !
Kijk in elk geval goed wie er aan het stuur zit vooralleer er zulke akties zouden plaatsvinden.... want bij mij zullen jullie niet goed landen, ook is het MIJN wagen voor alle duidelijkheid en ik kan nogal boosjes (voorzichtig uitgedrukt) uit de hoek komen bij dergelijke vergeldingen.
Denken deze Bmw teams werkelijk dat we onze eigen wagen en onze race op deze manier zelf in het gedrang zouden brengen maw. met opzet?????
Wie zou er zo gek zijn om dergelijke zaken opzettelijk te verrichten en dit met eigen risico om zelf uit de race te geraken door defecten ?
De piloot welke zelf nooit een inschattingsfout maakte tijdens zijn lange of korte "racecarrière" mag zich altijd bij mij aanbieden.
Voor het overige zijn alle piloten of teams zich bewust dat er zich tijdens de race incidenten kunnen voordoen ..... vorige race waren er 2 Porches in de prak "who's next" ??????
Ik heb al piloten een kruisteken zien maken vooralleer plaats te nemen in de racewagen, dat zegt genoeg....
Indien we geen enkel risico willen aanvaarden moeten bepaalde teams dringend een andere sport zoeken, wie met vuur speelt verbrand zich op een dag.... het feit is dat we allen met vuur spelen in de racerij en op een zekere dag loert er soms een ongeval. (zoals ik er al talrijke beleefde op 14 jaar racerij ... door eigen fout of door anderen... maakt niet uit.)
Groeten
Luc Vande Casteele
BRV Raceteam