Ik heb de wedstrijd gevolgd vanop de heuvel aan de chicane. En het is voor mij ook een raadsel waarom er geen safetycar op de baan kwam. Een vijftal minuten voor het einde blies die Clio zijn motor op op het rechte stuk naar de chicane toe. Op het eind slipte hij over zijn eigen olie en belandde in de zandbak. Wat er daarna gebeurde was hallucinant. Terwijl de marshalls naar de Clio liepen en er al driftig met geel en geel-rood gezwaaid werd, kwam ook de Golf de zandbak in gedonderd. De wegspurtende baanposten beslisten hierna wijselijk om aan de muur te blijven tot de wedstrijd afgevlagd werd. In de paar ronden die nog volgden zijn zeker nog een wagen of tien op het oliespoor rondgegaan.
Als je dan hoort dat er op het zelfde moment in de eerste linkse een BMW op zijn dak ligt, is het helemaal onbegrijpelijk dat er geen safetycar uitgestuurd werd.
Volgens mij heeft de wedstrijdleiding de ernst van de situatie onderschat en achtte men het niet meer nodig om zo kort voor het einde nog een safetycar op de baan te sturen.
|