View Single Post
Old 10-03-2009, 01:32
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ons 206'je steekt dan toch in de remolie. Deze keer was het spuitwerk dus prima gegaan, dus daar geen probleem. Nu zijn het de decals! die me genekt hebben. What happened? Wel, de grote witte zijvlakken onderaan bleken iets te groot om goed te zijn. Begonnen aan de linkerkant, netjes uitgesneden, warm water gebruikt, afgeweekt en aangebracht. Niet dat ik dacht dat het makkelijk zou gaan worden, integendeel zelfs, want de vorm daar is behoorlijk uitdagend. Ik heb echter al voor hetere vuren gestaan, dus vertrouwen had ik er wel in.

Al snel bleek dat de decal erg broos was, en scheurde... zo ongeveer in het midden tot halfweg de decal. Wat zitten prusten en de decal daar maar verder gescherud. Kwestie van er geen blauwe spleet aan over te houden. Ter hoogte van de scheur was er uiteindelijk wat overlapping van beide helften, dus ook witter dan de rest, maar aangezien er toch nog reclame overheen moest komen, zou het niet zo erg opvallen. Dat was gisterenavond.

Inspectie vandaag leerde dat er enkele vreselijke en lelijke blaasjes onder de decal waren komen te zitten - gisteren niks van gemerkt overigens. Dus, blaasjes opengeprikt, nog wat rooie daco sol erover heen en afwachten. Na een uurtje, was het beter maar nog steeds enkele hardnekkige met een rubberbootje. Dus, opnieuw geprikt en opnieuw wat sol eroverheen. Toen ging het rubberbootje overstag en kwam er een groot gapend gat in de decal... Exit mooie afwerking en dus in de remolie.

Ik wist het gewoon op voorhand. Normaal gezien zet ik nooit maar 1 enkele decal op een avond. Maar gisteren dacht ik nog: "Wacht maar even af tot morgen vooraleer je de andere decals gaat zetten." Immers, deze decalsheet is niet meer te krijgen, en als de witte decals mislukte, zou ik alsnog kunnen decaperen, opnieuw blauw spuiten en de witte vlakken niet meer in decal doen, maar ook meespuiten.

Waar ik het meeste tegen op zag, het in 2 kleuren spuiten, heb ik nu aan mijn broek... Voor wanneer en of er nog een vervolg komt aan deze van in het begin mislukking, weet ik niet.
Reply With Quote