View Single Post
Old 12-04-2009, 22:25
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Jullie begrijpen dat lezen en volgen voor mij hier het enige is wat ik kan doen. Ik kan enkel zeggen dat de versie op Pitstop het meest aansluit bij de realiteit. Als ik het artikel lees op DH van O.D.W dan stel ik mij de vraag: is deze brave man ooit al naar de DSMEC komen kijken en kent hij Van de Ven überhaubt? De opmerking van Mark is terecht. En is de Belcar een Michelin kampioenschap? Bij mijn weten is er een tender (dewelke afloopt eind 2009) en dient er dan opnieuw gegokt te worden. Het zal diegene zijn die het meest in de enveloppe steekt die de banden zal leveren aan de nieuwe promotor van de BGTC.

Ik kan jullie verzekeren, dit is een aardsmoeilijke klus. Waarom? Hoe kan je als bandenleverancier weten hoeveel banden je moet forecasten als je niet eens weet hoeveel deelnemers, hoe lang de wedstrijden, hoeveel weekends... enz.. Op basis van die gegevens ga je tenderen.

Als je als promotor niet professioneel genoeg bent om diverse malen per dag van pet te wisselen dan ben je volgens mij niet op je plaats op circuit. Je kiest de weg van de zekerheden, en dit is de weg van de sponsors, en niet diegene die de mooiste kleur heeft of de vriendelijkste is.

Tevens ben ik het 200% eens met de stelling van Mark aangaande de toekomst.
Een seizoen in 2010 moet er als volgt uitzien:

8 weekends met 2 schrapresultaten
Clio Cup
Legend Cars
Historics
BTCS met de silh
BGTC met GT4
DSMEC met GT's en Toursime
1 motowedstrijd

Vrijdag:
Training en kwalificaties voor:
Clio Cup (30min + 30 min)
Legends (30min + 30 min)
BTCS Silh.(60min + 30 min)
BGTC GT4 (60min + 30 min)
Moto's (30min + 30 min)

Zaterdag:
Wedstrijd 1 voor:
Clio Cup (12 ronden)
BTCS Silh (60 min)
BGTC GT4 (30 min)
Training en Kwalificatie DSMEC (60 min)
Moto (10 ronden)
Legends (20 min)

214 MINUTEN AUTOSPORT

Zondag:
Training en kwalificatie Historics (30 min)
Race 2 Legends (20min)
Race 2 BGTC (30 min)
Moto (12 ronden)
Race 2 Clio Cup (12 ronden)
DSMEC (180 min)
Race 3 Legends (20 min)
Race Historics (12 ronden)
Race 3 BGTC (30 min)

383 MINUTEN AUTOSPORT

Moet misschien hier en daar wat bijgeschaafd worden, maar waarom zou dit niet kunnen. Alle promotie van 1 kanaal, opnieuw veel volk zowel op zaterdag ALS zondag, organisatorisch perfect voor de teams die meerdere wagens bollen hebben in meerdere kampioenschappen, de vrouw content want we zijn maar 8 weekends van huis.

Wedstrijden in volgende maanden:

April
mei
juni
juli
aug
sept
okt
nov

8 wedstrijden en 2 schrapresultaten

4 maanden de tijd om je voor te bereiden op volgend seizoen.

5 x Zolder
2 x Francorchamps
1 x ? (waar het leuk is en niet te duur)

Haalbaar? Ik denk van wel!! En als alle partijen er het nut van inzien, hun risico willen spreiden en we opnieuw volle tribunes willen dan zal het zo moeten. Er zal misschien enig werk aan de winkel zjn om sommige instanties te overtuigen, maar eigenlijk dient er niets te veranderen.

Moto's kunnen eventueel nog éénzitters worden bv.

Wat betreft de annulatie van de BGTC voor 2009 ben ik het niet eens Mark. Hoe je dit probleem oplost is een andere vraag maar annuleren is bijna niet te doen. Er zijn ook bepaalde contracten die dienen gevolgd te worden, teams hebben afspraken met sponsors. Maar nogmaals, tja, hoe los je het op hé.

Mijn insziens zal er deze week wel één en ander gebeuren (moeten) en zullen jullie het wel vernemen.

Hopelijk lukt het!

Last edited by BSOT; 12-04-2009 at 22:30.
Reply With Quote