View Single Post
Old 03-08-2009, 01:32
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by jonckers View Post
hoi guido,

je hebt eens ergens gezegd dat je kleine onderdelen in het raam kunt laten zitten of je kan het ook op een tandenstoker zetten, maar hoe doe je dat? ik doe het nu altijd met een klein stukje dubbelzijdige plakband maar dat lukt niet altijd, hoe doe jij dat (of anderen mensen natuurlijk)?

joris
In principe is er geen probleem om je onderdelen op het raam te laten, als je ze losgeknipt hebt daarna, kan je nog altijd bij aanstippen. De onderdelen die ik van het raam afhaal vooraleer ik ze verf, zijn die onderdelen die ik nog wil opschuren vooraleer ze te verven. Een stuurtje bijvoorbeeld heeft meestal een vervelende gietnaad omheen het stuur. Die schuur ik eraf en dus moet het onderdeel los van het raam voor het geverfd wordt. Bij een stuur is het makkelijk, want dan heb je meestal een opening achteraan waar of een oude penseel (waar de haren van weg zijn) in past, of een tandenstoker (kijk zelf maar wat je hebt). Andere onderdelen die er steevast afgaan vooraleer ze gespoten worden zijn de zetels, de rolkooi enz. Meestal de iets grotere onderdelen. In het geval van zetels is het niet zo moeilijk om het stukje dubbeltape op bijvoorbeeld een friskostokje of wasspeld te doen en dan de zetel erop. Wasspelden zijn overgins ook goed om kleinere onderdelen mee vast te houden wanneer je ze wil spuiten.

Als je dan wat verder bent gevorderd, kan je eventueel de aanschaf van een Tamiya spuitstandje overwegen. Hier krijg je niet alleen een klem bij waarop je de wagen kan bevestigen om te spuiten, er zit ook een draaitafel en knijpers bij om kleinere onderdelen mee vast te houden. Als ik morgen 5 minuten tijd vind, zal ik daar eens een foto van nemen (of misschien dat er andere De Paddock Modelbouw vrienden al ergens een foto bij de hand hebben).

Reply With Quote