Ik kan erg goed leven met de piloten die in de top-10 zitten, alhoewel ik misschien enkele piloten op een andere plaats zou zetten. Zo denk ik dat ik Gilles Villeneuve een beetje meer naar voor zou zetten, en misschien Moss en Alonso iets naar achter. Verder ben ik blij dat Senna ondanks de 3 titels tov de 7 van Schumacher, toch op plaats 1 staat. Ook de ereplaatsen van Fangio en Prost vind ik wel terecht. Blijkbaar was het aantal WK-titels niet doorslaggevend, en dat vind ik wel ok.
Dat de rangschikking opgemaakt is door F1-piloten heeft onze Jacky Ickx een beetje de das omgedaan, want een 40e plaats is natuurlijk niet slecht, maar veel te weinig voor een man als Ickx, die naast de F1 ook een fenomeen was in de endurance én rally-raid. Maar die exploten hebben waarschijnlijk niet genoeg gewicht in de schaal geworpen. Dat het aantal F1-overwinningen op zich niet genoeg was om hoog te scoren daarentegen bewijst het feit dat Ickx met 8 GP's op plaats 40 staat en Villeneuve met 6 GP's op plaats 10.
Al bij al een interessante poll toch wel.
|