Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Dat is volgens mij nog altijd wat zijn management wil doen geloven. Di Resta was heel wat sneller en die zit ook al jaren aan de zijlijn.
Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen. Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.
|
Ik denk dat "het management" het deze keer wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben! Bovendien stond Baguette in geen positie om zijn eisen te gaan opleggen aan Renault. Het enige wat hij kon doen was zo goed mogelijk de hem toevertrouwde taak afwerken, en dat heeft hij gedaan.
Met de Renault was hij sneller dan chou-chou Di Grassi (hun reserverijder, die trouwens al in Aragon deze test al mocht voorbereiden door de Renault installation laps te doen voor de demo daar) en sneller dan Ho-Pin-Tung.
Met de BMW tijd was hij sneller dan medetesters Rossi (nochtans zeer indrukwekkend) en Guttierez. Dat zijn de enige vergelijkingen die je enigszins kan maken.
Gaan vergelijkingen trekken met de Mercedes teams (promostunt voor Di Resta, beetje reclame voor de Mercedes waarvan ze hopen dat Mr Schumacher die straks wel zou willen!!), of enkele teams op sponsorjacht of op zoek naar een plaatsje in de kijker, dat slaat nergens op.
Maar goed, ik kan wel begrijpen dat bepaalde sponsors/managers/teams het bij de eenvoudige logica 'snelle tijd = snelle piloot = mogelijk contract' houden. Aan die mensen misschien eens even seinen dat Soucek, Ricciardo, Hartley en Bianchi allemaal eens zijn teruggekomen op de plateauwagen tijdens die eerste trainingsdag van Baguette. In een raceweekend is dat dus "game over"