View Single Post
Old 02-02-2010, 22:48
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Ik heb mij altijd de vraag gesteld wat een man van bijna veertig, welke alles gewonnen heeft in de F1 - ja, Schumi dus - motiveert om terug te keren.
Het zwarte gat? Het gebrek om in het middelpunt van de wereldbelangstelling te staan?
In de "STERN" van begin januari staat een bevreemdend artikel; is hierin een link te zoeken naar zijn terugkeer???
De tekst is als volgt samengevat.
Schumi verleent zijn naam en faam aan een mega investering in Dubai ter waarde van 200 miljoen Euro. Een 27 etages hoge luxueuse gebouw. Hij krijgt verschillende miljoenen Euro voor zijn medewerking.
Door de crisis of is het gesjoemel (?) blijft het gebouw halverwege steken.
Verschillende grote Duitse investeerders overwegen nu om Schumacher aan te klagen en grote schadevergoeding te eisen. Hun motivering: zonder de faam en de naam van Schumi hadden we nooit geïnvesteerd.
Nu zou men direct denken: pech gehad, maar de commentator van Stern vermeld erbij: vroeger zijn reeds verschillende vedetten in dergelijke situaties veroordeeld geworden.

En nu een persoonlijke bedenking bij deze terugkeer: ik vraag me af of Bernie niet dik in zijn portefeuille gegrepen heeft om Mercedes bij te staan bij Schumi's terugkeer.
Mijn indruk zal Schumi het alleen gedaan hebben indien het sop ruimschoots de kool waard was - ik spreek mij niet uit of hij het nog kan of niet; dat zien we wel.
En indien Bernie enkele tientallen miljoenen zou bijgelegd hebben, dan vind ik dat een clevere investering, want hij gaat het dubbel en dik terugverdienen. Eén, misschien zelfs twee jaar veel poeha rond Schumi. Kassa, kassa. En indien het Schumi dan toch maar niet zo lukt, dan even terug de nekpijnen erbij betrekken.
Reply With Quote