View Single Post
Old 15-03-2010, 22:52
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Dit leek me nu toch echt het saaiste raceweekend in jaren. Zelfs in Monaco ziet ge meer inhaalpogingen.
Rijders geven gewoon toe dat ze niet voluit reden, om de banden te sparen, en geen 2e stop te moeten maken.
En i.p.v. in een slipstream te rijden, wordt die gewoon ontweken. Hopelijk heeft het veel te maken met de warme temperaturen in Bahrein, maar ik vrees er toch wat voor.

Al jaren proberen ze de regels aan te passen zodat er meer actie op de baan komt. In mijn ogen gaat het zeker nu echt wel de tegenovergestelde kant uit.

En waarom ze in Bahrein die nieuwe 2e sector doen, is ook niet te snappen.
In vorige wedstrijden (totaal andere raceklassen) zou het voor extra spectakel gezorgd moeten hebben. Bij de F1 dus totaal niet...

En weten we nu al iets over de machtsverhoudingen, nog niet zo heel veel denk ik.
Al denk ik wel dat Ferrari een auto heeft waar ze mee voor de titel kunnen vechten. Als de Red Bull bespaart blijft van problemen, gaan ze ook veel voorin rijden. Mercedes en McLaren hebben potentieel, maar toch nog wat werk te doen willen ze voor de zeges strijden.

En wat alle debutanten betreft.
Eerst en vooral pet je af voor de kwalificatie van Chandhok. Nog nooit in die auto gezeten, en toch maar mooi op 'slechts' 1,6 sec van teamgenoot Senna.
En Petrov was best sterk in de race, tot hij zijn ophanging beschadigde.
En zeer mooi dat Lotus meteen beide wagens aan de finish krijgt.