View Single Post
Old 29-03-2010, 09:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik geef je groot gelijk Jan, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar wat ik niet begrijp is: die circuits in Bahrein, Abu Dhabi en consoorten, dat zijn splinternieuwe, zeer recentelijk uitgestippelde circuits. Je zou toch denken dat de ontwerpers ervan beter zouden moeten weten dan met wat ze nu voor de pinnen gekomen zijn, om een GP spannend te maken? Ok, ik weet wel dat er ook naar de veiligheid van de rijders gekeken moet worden, maar tenzij ik me sterk vergis gaan spanning en spectaculaire circuits altijd samen, of laat ons de zaak liever omdraaien: op superveilige en oneindig brede circuits zijn saaie GP's gegarandeerd. Wil dat zeggen dat we zitten te wachten op crashes? Natuurlijk niet! Maar situaties waar je ballen aan je lijf moet voor hebben, en op die manier het verschil maken, ga je op een superveilig circuit natuurlijk nooit zien... En dat heeft de GP van Australië nu juist wél.

Ik heb ook lekker geslapen, en ben om 8 uur naar de GP gaan kijken. De 'charme' van om 4 uur op te staan om de eerste GP van het seizoen te bekijken is allang verdwenen, maar goed, die extra uurtjes slaap kon ik ook wel gebruiken. En ik heb een zeer spannende GP gezien, met meer inhaalbewegingen dan de volgende 10 jaar in alle GP's van het midden-oosten samen. Er kon er maar eentje winnen, en dat was deze keer wel jammer, want ik gunde het op zijn minst 3 of 4 piloten. Maar de 'call' van Button om als eerste slicks te gaan halen bleek uiteindelijk de goede te zijn (ook al dacht ik "wat heb je nu aangevangen" toen hij er in bocht 3 even afging) en dat heeft hem de verdiende overwinning opgeleverd. Op naar de volgende GP (die jammer genoeg waarschijnlijk weer eerder saai gaat zijn - maar ze mogen me verrassen)...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote