View Single Post
  #16  
Old 05-04-2010, 17:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Eens al deze aanpassingen uitgevoerd zijn, kan de ruitpartij tegen het dak gekleefd worden. Ik heb er echter voor gekozen om een deel van de ruitpartij weg te snijden zodat het eruit ziet alsof het linkse raam open staat; dat geeft een wat klaarder beeld op het interieur langs de piloot-zijde.

Daarna kan de body definitief op het chassis gevezen worden. De assen van de wielen worden op maat gesneden en de wielen worden eraan bevestigd. Vooraan stond de Ford een mm te hoog, zeker in vergelijking met referentiefoto's. Dus werden de gaatjes waardoor de assen lopen iets verder uitgehold en een nieuwe dryfit toont aan dat de wagen nu veel realistischer op zijn 'poten' staat, en ook dat hij nu onderaan ook horizontaal staat in tegenstelling tot voorheen.

Nu kan het model op een plankje vastgezet worden om de afwerking aan te vatten. Eerst worden alle vuile vingers die erop staan van het vele manipuleren verwijderd met polish pasta en Tamiya wax. Daarna worden de raamrubbers bijgewerkt waar nodig. Vooraleer verder te werken heb ik vervolgens enkele foto's genomen om je een idee te geven van hoe de Ford er nu bij staat. Hier komen ze; ik hoop bij de volgende update foto's te kunnen tonen van het afgewerkte model. De schilderwerken van de piloot volgen vlak daarna schat ik.







Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1982_ford_escort_gr2_22.JPG
Views:	915
Size:	772.9 KB
ID:	17497   Click image for larger version

Name:	1982_ford_escort_gr2_23.JPG
Views:	829
Size:	780.4 KB
ID:	17498   Click image for larger version

Name:	1982_ford_escort_gr2_24.JPG
Views:	852
Size:	742.2 KB
ID:	17499   Click image for larger version

Name:	1982_ford_escort_gr2_25.JPG
Views:	834
Size:	739.4 KB
ID:	17500  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote