Na een hele lange pauze en heel veel gezaag van het zoontje, heb ik deze opnieuw ter hand genomen... Niet alleen om mijn zoon tevreden te stellen maar ook omdat komend weekend in Bissegem een modelbouwbeurs doorgaat waar ik ook tentoonstel (met een ander forum) en het thema daar blijkt nu net iets met stripfiguren te zijn. En aangezien ik hier het boek van Cars heb liggen... Juist, tijd om nummer drie (na Luigi en The King) af te werken.
Het bleek evenwel moeilijker dan gedacht !! Veel prutswerk nog waaronder het mondje. Ik moest alvast de vele foto's uit de film erbijnemen om de smaak echt te pakken te krijgen en om de details correct te maken.
Eerst dus het mondje / tanden / snor. Daar bleek dus werk aan want die bumper is vervormd. De originele ziet er ook niet uit zoals in de film. Uiteindelijk werd het dit (zie foto). Het onderste is telkens de aangespaste versie. Er zitten enkele uren boetseerwerk met Milliput in. En niet te vergeten de schuurbeurten.
Maar ik ben tevreden. Nu kon ik de achterste bumper aanpakken. Zoals je op de foto kan zien was er ook hier heel wat aanpassingswerk aan. Het lukte me wel. Nu nog schuren eer deze in orde is...
De voorste bumper en de snor werden in hun kleurtje gezet en gemonteerd na drogen in de zon. Alles zi nu lekker vast, samen met de witte tanden en dit is de look:
Morgen dan maar een paar buitenfoto's maken... Je ziet ook de tanden niet zitten. In real life wel...
Voila, nu wat schuren en misschien nog wat zaken toevoegen. Deze probeer ik tijdens de beurs rustig af te werken. Het zou wel zalig zijn. En dan staan ze met drie klaar !!
Om mezelf even te helpen: TO DO LIST:
- de snor van smoke voorzien voor diepte
- de voorste lichten en parkeerlichten monteren
- sierstukje op motorkap plaatsen
- phares aan de zijramen bevestigen
- rood zwaailicht inkorten, aanpassen en monteren op het dak
- achterlichten plaatsen
- antennes plaatsen (driemaal)
- sierstukje achteraan op koffer lijmen
- rode knipperlichten bij achterraam plaatsen
- curbfeelers maken en plaatsen (viermaal)
- deurklinken chromé maken
En dan het moeilijkste:
- op zoek naar de luidsprekers voor naast het rode zwaailicht. Misschien vind ik iets in Bissegem. En anders, waren er nog mensen die zoiets hadden liggen??
Groeten !!