Ik heb vandaag een redelijk interessante race gezien. Geen safety cars, maar wel inhaalacties en af en toe een tikje.
De gevaarlijke - Wall of Champions - muur heeft dit weekend geen slachtoffers gemaakt. Maar er zijn wel veel bochten afgesneden, al dan niet opzettelijk om een plaats te behouden
Over Schumacher: hij staat nu 9e in de rangschikking. Hij heeft de helft van de punten van Rosberg en 1/3e van de leider Hamilton.
In Spanje had hij een auto die voor hem gemaakt was en waar Rosberg moeite mee had. In Monaco reed Rosberg hier al een stuk beter mee. In Turkije was Rosberg even snel. In Canada was Rosberg sneller, net zoals in het begin van het seizoen. Ik vraag me af hoe het komt dat Schumacher die magische halve seconde dat hij sneller was dan al zijn teamgenoten uit zijn Ferrari periode nu niet meer heeft. Ik had hem zeker niet vooraan in het kampioenschap verwacht, maar wel in de buurt van zijn teamgenoot.
En ik ga akkoord met je uitspraak:
Indien de mercedes nog verbeterd, zie ik Schumi dit jaar nog enkele sterke prestaties neerzetten.
Maar met de volgende toevoeging:
En Rosberg nog betere prestaties dan Schumacher.