Thread: PC loopt vast
View Single Post
Old 24-05-2002, 11:30
DJ Scorpio's Avatar
DJ Scorpio DJ Scorpio is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by TiBo
- Wat bedoel je eigenlijk met installatie van hardware? Zijn dat printers, scanners, ... of bedoel je eigenlijk software?
Als je hardware bedoelt zoek je beter in die richting verder, bedoel je echter software, dan zoek je waarschijnlijk op de PC beter verder.
- Heeft deze PC vroeger wel gewerkt met een ander OS (Vb: Windows 98)?
- Zijn er bepaalde componenten onlangs bijgevoegd of weggehaald (Ram, PCI-kaart)?
- Denk je dat de PC misschien te warm wordt? Heeft hij voldoende koeling?
- Lopen de componenten op een hoger clocksnelheid dan de standaard clocksnelheid?
Allereerst bedankt voor de snelle reactie...

- Met de installatie van de hardware bedoel ik dat het OS de hardware-drivers allemaal mooi installeert, behalve die van mijn SB Live en mijn Geforce3, die installeer ik dan nog handmatig via de bijgeleverde cd's. Tot daar gaat alles goed. Als ik dan echter nog iets wil installeren gaat het mis. Gisteren heb ik nog eens heel die installatie uitgevoerd met ME en toen ik morrowind (game) wilde installeren liep de computer na 10% weer vast, die ligt niet aan het game want als ik office of eender welk ander game wil installeren gebeurt net hetzelfde

- dit systeem heeft voorheen in dezelfde configuratie (er zijn geen wijzigingen gebeurd) een jaar lang perfect gedraaid met win ME wat op zich toch een prestatie is hee... ME kennende !!!

- PC heeft voldoende koeling, temperatuur is normaal en de voeding (300W) zou normaal toch ook voldoende moeten zijn.

- ik heb niets overclocked, daar begin ik niet aan, het is zo al moeilijk genoeg om je systeem aan het draaien te houden

DJ

PS: ik heb mijn probleem ook gepost op het forum van www.tweakers.net en daar kreeg ik een 10-tal reakties... de meeste van deze reacties verwijzen naar een defect of slecht functionerend geheugenlatje...
Reply With Quote