Thread: PC loopt vast
View Single Post
Old 24-05-2002, 12:51
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by DJ Scorpio
Met de installatie van de hardware bedoel ik dat het OS de hardware-drivers allemaal mooi installeert, ...
Dat is soms ook een probleem met Windows. Zo wordt mijn WinTV-kaart perfect herkend door Windows XP, maar als ik die zo blijf gebruiken loopt de PC na enige tijd vast.
Hauppage raadt dan ook aan om eerst de Windows drivers te verwijderen en vervolgens de eigen drivers te installeren. Daarna werkt alles inderdaad prima.
Als je twijfelt aan de drivers van Windows, haal deze er dan ff af en gebruik deze van de fabricant (de laatste nieuwe indien mogelijk).

Dat van die geheugenlatjes is best mogelijk, ... al denk ik dat dat onwaarschijnlijk is. RAM kan stuk gaan, ... maar dan praten we toch over low-budget RAM, en zelfs dat behoort zo stilaan tot het verleden (hoop ik).

Als je alle overbodige randapparatuur (alles op USB zoals printer, scanner, webcam) loskoppelt, doet het probleem zich dan nog voor?
Zo had ik onlangst problemen met de USB-poorten op een SiS645 mobo. Alles liep prima totdat de games vastliepen na 5 min. Zonder USB poorten ging het wel.