Het bericht:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...__.html?p=20,1
Afgelopen donderdag heeft er een dodelijk onegval plaatsgevonden tijdens een race experience van Raceplanet/Bleekemolen. Aangezien het bericht op donderdag summier was op Telegraaf.nl dacht ik dat het verstandig was om een thread te openen op het forum van autosport.nl om meer te weten te komen. Enkele forummers wonen zowat op het circuit
Lang heeft de pret niet mogen duren want binnen twee uur was mijn thread weg. Dit zonder melding van een moderator waarom deze thread is verwijderd, ik vind dat ronduit onbeschoft gedrag. Als iets niet kan of mag op een forum, maak er dan melding van naar de forummer.
Wat betreft het bericht, ik kan werkelijk niet bedenken waarom er geen bericht mag worden gepost over een dodelijk ongeval. Of toch? De enige reden die ik kan bedenken is dat fastcompany/autosport.nl een van haar trouwe klanten in bescherming wil nemen. Raceplanet komt nogal vaak voor op autosport.nl.
Als dat de reden is dan is er sprake van censuur of beperking van een vrije meningsuiting. Dan is autosport.nl een een waardeloos medium geworden. Want waar berichten ze nog niet meer over als er klanten betrokken zijn bij bepaalde gebeurtenissen? Echte journalistiek in autosportland is dus niet mogelijk.
Wat betreft het dodelijk ongeval zelf? Daar komen wel enkele vragen om de hoek kijken. Hoe kan een FFordje in brand schieten? Slecht onderhoud?
En waarom kan die man er niet uit? Waren er geen baanposten actief op het circuit die de man hadden kunnen helpen? Hoe lang heeft het geduurd voordat er hulp ter plekke was? Liggen de beelden van dit ongeval vast op het interne cameracircuit ?
Mijn gevoel zegt me dat bepaalde dingen niet in de haak waren, benieuwd hoe dit verder gaat. Het komt toch wel op het internet terecht, al is het via een vrij belgisch forum