Quote:
Originally Posted by Neo-242
Als je zoiets overkomt en je kan niet uit de wagen... misschien is dat op Zandvoort wel gebeurd.
Ik hoor je zelf vaak vertellen Mark dat er tijdens echte raceweekends al te weinig baanposten zijn, wat moet het dan niet zijn op zo'n vrije dagen.
|
Klopt helemaal en daar schuilt ook het grote gevaar in voor de komende jaren. In de mensen langs de baan ga je de oplossing niet vinden, de (nieuwe) technologische hulpmiddelen zullen de uitkomst moeten bieden. Of circuits daar op dit moment in investeren? Gevoelsmatig zeg ik van niet.
Nog een paar van die dodelijke ongevallen en je komt in een heel andere discussie terecht. Dan grijpt een (lokale) overheid in om dergelijke activiteiten te verbieden. Dan is de huurder weg van het circuit en heeft het circuit geen inkomsten meer. Langzaam maar zeker komen circuits in bepaalde negatieve spiraal terecht waar ze nooit meer uitkomen.
Wat betreft de risico's tussen professionele piloten in een race of Jan Modaal die eens rondtuft op het circuit? Ik zie eigenlijk geen verschil.........eigenlijk loopt Jan Modaal veel meer risico's dan de jongens die weten waar ze mee bezig zijn. Anders gezegd in een sprekend voorbeeld: Marc Goossens die een Porsche tot het uiterste benut tijdens een prive training op het circuit met weinig bemanning langs de baan heeft een lagere risico factor dan Mark Reijnders die in een FFordje met 120 over het circuit tuft tijdens een race experience en eigenlijk geen idee heeft waar ie mee bezig is
Wat betreft dit ongeval? Het ging om de 51 jarige Henk Schoorstra uit Jistrum. Hij had deze race experience bij Bleekemolen kado gekregen van zijn vrouw en kinderen vanwege zijn 50ste verjaardag. E.e.a. is te lezen in een groot artikel van de Telegraaf op 31 juli. We zullen eens een mail sturen naar autosport.nl voor nadere uitleg