Thread: GP F1 Hongarije
View Single Post
Old 04-08-2010, 12:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Veel ruimte had Barichello niet
Ik heb de race niet gezien - nog zo goed als geen enkele dit jaar - dus ik kan misschien maar beter zwijgen, maar als ik de foto sequenties bekijk en lees dat Barichello er zonder schram doorheen is gekomen, dan snap ik heel dat gedoe, organisatie én race fans incluis, eigenlijk niet zo goed...

Autosport in het algemeen, en formule 1 in het bijzonder, is een sport waar je moet "vechten" voor je plaatsen. Er wordt continu geleuterd dat er niet wordt ingehaald en als er dan al eens een spectaculaire inhaalactie is - op een circuit waar dat doorgaans niet kan - dan wordt er moord en brand geschreeuwd...

Er is uiteindelijk niets gebeurd en die mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Iedereen, Rubinho incluis, zou onderhand horen te weten dat Schumacher "ne gevaarlijke" is. Maar Hakkinen was dat ook hoor, het was de enige waar Schumacher bang van was...

Autosport gaat toch niet over "allez hup manneke, gaat eens en keer aan de kant alstublieft want ik ben sneller dan gij, en mij liefst zo veel mogelijk plaats geven, want anders is het gevaarlijk"...

"Motorsport is dangerous" en toen dat nog echt zo was, toen waren er nog helden. Vandaag zijn het allemaal steriele tiepkes die wel de roem willen, maar het risico dat hier onlosmakelijk mee verbonden is niet... Helden zijn er dan ook niet meer.

Barichello had de held van de race kunnen zijn, want een erg gedurfd manoeuver tot een goed einde gebracht. Hij kende immers de gevaren: zo goed als onmogelijk om op de Hungaroring in te halen, een "gevaarlijke" tegenstander en een recht stuk dat er, gezien de korte afstand eigenlijk, geen is. In plaats van de gaan jammeren zou hij verdorie fier moeten zijn dat hij Schumi eens deftig heeft afgetroefd - en we zouden dat allemaal moeten zijn. Schumi heeft een (klein) pakje slaag gekregen op het circuit en al de rest is, naar mijn zeer bescheiden mening, larie en apekool.

Reply With Quote