View Single Post
Old 05-09-2010, 17:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Het figuurtje dan. De Kenny werd ondertussen helemaal voorzien van alle decals. De grote 'Marlboro' decal op de rug werd vervangen door een aftermarket decal omdat het wit erg vergeeld was, wat erg opviel. Maar de aftermarket decal had dan weer een soort van fluo-rood dat niet paste bij de rest van het rode motorpak. Daarom heb ik het fluo gedeelte eruit gesneden, zodat wat je ziet in feite gewoon de rug van het figuurtje is. De 'Dunlop' decal op zijn ... hmm ... 'onderrug' is ook zo'n originele decal waarvan het wit nogal vergeeld is. Maar daar valt het heel wat minder op. Ik ben van plan om de figuur nog wat te accentueren met wat schaduwen, maar heel wat minder intensief dan bij een 1/24 figuurtje, omdat de grote schaal op zich al zorgt voor wat natuurlijke schaduw. Daarna een lichte drybrushing, en tenslotte denk ik van een ultieme vernislaag aan te brengen met semigloss vernis, om het leder te simuleren. Nu is het wat té mat om echt over te komen.

De helm is het tegenovergestelde van mat: die moet blinken als een spiegeltje. Ook de basiskleur van het gezicht zit onder de vernis, zodat ik de details kan aanbrengen zonder dat de basiskleur nog aangetast wordt door verdunners. Zoals je ziet heb ik ook de onderzijde van de helm, aan de kin, opengewerkt zodat je werkelijk van bovenaf dwars doorheen het kinstuk van de integraalhelm kan kijken. Ik vond dat nogal belangrijk omdat de figuur op de motor zal zitten in een positie waarbij dit detail erg zal opvallen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1983_yamaha_yzr500_39.JPG
Views:	991
Size:	612.9 KB
ID:	19197   Click image for larger version

Name:	1983_yamaha_yzr500_40.JPG
Views:	941
Size:	624.1 KB
ID:	19198   Click image for larger version

Name:	1983_yamaha_yzr500_42.JPG
Views:	987