Ik denk niet dat in het voetbal alle clubs VZW's zijn, misschien wel in het amateurvoetbal maar zeker niet in het profvoetbal.
Ik dacht dat Anderlecht zelfs een NV is, al ben ik niet zeker.
Quote:
Originally Posted by camso belgium
Ter verduidelijking het antwoord van Domenicali op het incident (terug vrij vertaald uit Auto Hebdo):
"Op geen enkel moment zijn er stalorders gegeven. We hebben alleen Massa de informatie gegeven, dat Alonso sneller was. Wij wilden alleen dat onze beide piloten alles wisten om te vermijden dat ze zichzelf stomweg aanvallen en hun wedstrijd eindigen zoals onlangs met een ander team gebeurd is (Red Bull). Felipe heeft de beslissing zelf genomen; zeker in functie van zijn potentiëel op dat moment en het belang van de Renstal"
En Auto Hebdo schrijft erbij: Dus geen fout. Dus moeten in dit geval de 100.000$ terugbetaald worden. Er zijn nergens harde bewijzen van stalorders; alleen grote vermoedens. In geval van twijfel gaat het voordeel naar de beklaagde.
|
Ferrari komt goed weg met deze kromme redenering.
Ferrari had beide piloten de opdracht gegeven om de motor terug te draaien en beide piloten wisten van mekaar de ander ook de motor had teruggedraaid.
Dan heeft Ferrari aan Alonso de toestemming gegeven om zijn motor terug hoger te zetten en hebben ze het vertikt om Massa daarvan op de hoogte te stellen. Logisch dus dat Alonso sneller was....
Waarmee ook duidelijk is wie de nummer 1 is bij Ferrari. Hoezo geen teamorders???
Alles staat te lezen in het arrest van het WMSC.