View Single Post
Old 28-11-2010, 15:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De racekuip, die al erg veel kopzorgen opgeleverd heeft, had nog iets voor mij in petto. De decal met de Marlboro-chevron, die ik uitgesneden had uit een apart decalblad in fluo-oranje kleur, reageerde met de Gunze Sangyo vernis. De andere decals, van een ander fabrikaat, hadden er geen last van. Even heb ik met het idee rondgelopen om de kuip voor de 5e (!) keer in de remolie te gooien, maar dan kreeg ik een ander idee. Ik sneed met een scalpel rondom de contouren van de decal, die al voorzien was van 1 laag vernis. De decal zelf kon ik met een scherp mesje lospeuteren van de kuip, met vernis en al. Wat ik nu overhield was een stukje niet-verniste kuip waarin precies plaats was voor een nieuwe chevron. Die sneed ik deze keer uit een decalblad van een Tamiya McLaren F1, wat geen probleem is omdat ik het fluo-rood van de McLarens sowieso altijd spuit. En de decals van Tamiya hebben hun weerstand tegen Gunze vernis al vaak bewezen... Nadat aan beide zijden van de kuip deze operatie geslaagd was, heb ik er nog 2 extra lagen vernis overheen gezet. Het feit dat de chevron-decals precies in de openingen van de eerste vernislaag pasten, zorgt ervoor dat het nu lijkt alsof ze gespoten zijn: ze vertonen geen verdikking tov de vernis...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1983_yamaha_yzr500_90.JPG
Views:	713
Size:	58.3 KB
ID:	20117   Click image for larger version

Name:	1983_yamaha_yzr500_91.JPG
Views:	781
Size:	61.7 KB
ID:	20118   Click image for larger version

Name:	1983_yamaha_yzr500_92.JPG
Views:	714