Quote:
Originally Posted by TvD
Volgende update zou wel eens de laatste kunnen zijn. Voor de liefhebbers, aanstaande vrijdag komt'ie mee naar de meeting.
|
Ok, geen laatste update... ik kwam er laat achter dat ik ook nog spatlappen moest maken en plaatsen. Vooral dat goed bevestigen kost nog wat extra tijd, maar daar kom ik in een volgende post wel op terug.
In de tussentijd ben ik begonnen met het experimenteren met modder op een later niet zichtbaar deel van de onderzijde. De bedoeling is om de binnenzijde van de wielkasten (die zijn redelijk zichtbaar) op deze manier te gaan behandelen. Op onderstaande foto zie je de probeersels tot nu toe. Op de foto is duidelijk te zien dat ik een gedeelte zeer modderig heb gemaakt en een gedeelte wat minder. Dit is alleen om te proberen hoe ik deze effecten kan bereiken en welke me het meeste bevalt.
En nu vraagt iedereen (behalve Gert

) zich misschien af hoe ik dt gedaan heb. Welnu, ik ben begonnen met "Mud-in-a-Pot" van "
Reality in scale" ruim aan te brengen met een oude zachte kwast. Het gedeelte met minder modder heb vervolgens met een natte kwast (gewoon kraanwater) vrij snel daarna weer "schoongemaakt". Na dat het gedroogd was ben ik wat gaan klooien met olie-verf en white-spirit om wat meer kleurvariatie te krijgen. Al met al ben ik niet ontevreden over het resultaat tot nu toe.