Thread: Ilmc 2011
View Single Post
  #30  
Old 13-12-2010, 18:07
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Ik denk dat daarom sommigen het bij de Audi R18 een "ontgoocheling" noemen omdat zij afgestapt zijn van hun Hybride plannen zoals het op de site van turbomagazine staat.
Het is gewoon onduidelijk of een hybride aandrijving wel de moeite is in Le Mans omdat er maar 6-7 remmomenten zijn om energie te recuperen, aldus Ullrich Baretzky in dit interview. Audi is gewoon wat conservatiever dan Peugeot die mogelijk wel een hybride diesel motor zullen gebruiken (misschien daarom dat de 90X al een tijdje intensief aan het testen is).

Er zijn trouwens maatregelen genomen om de R18 op termijn hybride te maken:
Quote:
The Audi R18 has been designed for progressive electrification, which Audi Sport is planning to drive forward step by step. "But efficiency is always the crucial factor for us,” says Dr. Wolfgang Ullrich. "No matter which form of energy recovery we may choose the key aspect for Audi – in motorsport as well as on the production side of the house – is that it provides a true advantage.”
Ik vind de R18 allesbehalve een ontgoocheling. De aero ziet zeer geavanceerd uit (alles extreem laag, overgang van haaivin in achtervleugel zeer elegant gedaan, ...), breder banden vooraan zoals de Acura ARX-2 en de motorconfiguratie is gedurfd (uitlaat en turbo binnen de V van de motor).

Last edited by gwyllion; 13-12-2010 at 18:10.
Reply With Quote