Thread: Ilmc 2011
View Single Post
  #41  
Old 21-12-2010, 15:07
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Quote:
-LM P1: 2011 – 2013

- een vermindering van het vermogen en de uitstoot van de wagens, een rondetijd van 3’30” is het doel.
- hybridenaandrijvingen worden toegelaten, een systeem zoals dat van Porsche, dat een soort tijdelijke vierwielaandrijving creëert kan niet.
- De ACO behoudt zich recht om tijdens het seizoen het evenwicht tussen de wagen bij te sturen.
- De wagens uit 2010 mogen met sterke beperkingen (inhoud reservoir van 75 ipv 90 liter en restrictoren) blijven rijden.
- Vanaf 2014 gaat de ACO nog veel verder, met een soort energie-uitdaging waarbij ieder team een ‘pakket’ energie krijgt en daarmee de races moet afwerken.

http://sport.turbomagazine.be/news_N..._toekomst.html
De persoon die dat geschreven heeft, heeft duidelijk het reglement niet gelezen. Vierwielaandrijving zoals bij de hybride 911 is weldegelijk toegelaten op voorwaarde het hybride systeem de voorwielen aandrijft en verbrandingsmotor de achterwielen. Het hybride systeem mag echter niet op de 4 wielen inwerken.

Veel beter uitleg over het nieuwe reglement op http://auto-racing.speedtv.com/artic...ons-finalized/
Quote:
ith Hope PoleVision Racing having already announced its Flybrid flywheel-based hybrid and continued speculation that Peugeot will employ a similar unit in its new 90X, the topic of hybrids have been highly contended in recent months.

Some of the more recent changes to the hybrid regulations include the addition of flywheel-based units and the choice of distributing stored power to either the front or rear axle. If manufacturers opt for the former, it could effectively turn a LMP1 into a four-wheel drive car.

Last edited by gwyllion; 21-12-2010 at 15:11.
Reply With Quote