Ik ben met deze ook maar weer even bezig geweest, het is een flinke uitdaging, maar moet toch eens worden afgemaakt.
Ik heb de stijlen weer afgeschuurd en opnieuw zwart gespoten. Zwart van Auto Air is toch wat anders dan de andere kleuren van Auto Air, het spuit flink moeilijker en dat is dan ook de reden geweest dat ik de gehele zwarte laag er maar weer af heb gehaald.
Daarna heb ik pech gehad met de compressor, de drijfstang was van de krukas afgeschoten en kon ik niet meer spuiten. Dit was in het midden van een nieuwe zwarte laklaag. Flink balen en na een uurtje sleutelen en aanpassen had ik de compressor weer zover en heb ik de zwarte lak afgemaakt. Niet tevreden, maar ik wil er nu wel eens mee klaar zijn.
Ik had al een idee voor een afwijkende kleurstelling, die custom is, maar niet te wild is, een two-tone paintjob. Zwart en een soort bordeaux-rood. Normaliter spuit men eerst de lichte kleur, waarna de donkere kleur wordt gespoten. Ik heb bewust gekozen voor zwart als de basislaag, zodat het bordeaux-rode gedeelte donkerder zal uitvallen.
Na zelf een kleurtje gemengd te hebben, ben ik gaan spuiten en was tevreden over de kleur. Het past erg goed bij elkaar.
En dus vandaag maar het spuiten afgemaakt met het blanken van de body. Omdat de DS toch al niet een prijswinnaar gaat worden, en ik de laatste tijd absoluut ontevreden ben over mijn blanke verf resultaten, is de DS een proefkonijn gaan worden.
Ik heb de temperatuur opgevoerd naar 21 graden in het spuithok, de druk van de airbrush omhoog gezet naar 2,5 bar. En in plaats van een aantal mist-laagjes, dit veranderd naar 1 mistlaag en daarna een flinke natte laag.
Nu is dit redelijk succesvol gegaan, maar moet ik dit iets beter uitwerken, zo zitten er 2 kleine lopertjes in en is de motorkap niet egaal. Daarnaast heb ik veel last van stofjes. Dus ook de spuitcabine moet veranderd gaan worden.
Eerst maar wat foto's: