Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma
Nu is dit redelijk succesvol gegaan, maar moet ik dit iets beter uitwerken, zo zitten er 2 kleine lopertjes in en is de motorkap niet egaal.
|
Je gaat dit spuitprocédé verder uitwerken? Voor zover ik kan lezen heb je zo goed als alles gedaan, behalve de geijkte methodes gevolgd.
Mijn bedenkingen:
1. dat je de rode kleur een diepere tint geeft door eerst de donkere onderlaag te zetten, en niet begint met de lichte kleur: OK, dat kan ik nog volgen. Laten we het "spelen met kleur" noemen. Het staat hem trouwens nog niet zó slecht.
2. Het zetten van een laklaag in 2 spuitbeurten (ik weet wel, tengevolge van een panne op je compressor) is geen goed idee omdat je altijd een verschil zal zien tussen het stuk dat eerst werd gespoten, en het volgende. De volgens mij enige methode: opnieuw strippen en herbeginnen.
3. Het zetten van één enkele wetcoat is hier een aantal mensen al zuur opgebroken (mezelf incluis). Er zijn threads bekend waar meerdere pogingen nodig waren om ghost-lines te vermijden, en als je alles optelt was de oplossing: meerdere dunne lagen. Dat is trouwens ook hetgeen ik steeds probeer duidelijk te maken in mijn threads. Chemische reacties op plastic kan je incalculeren tot op bepaalde hoogte, maar is nooit uit te sluiten. Dikke lagen verf zullen die reacties alleen maar versterken.
Het feit dat de DS nooit een showmodel zal worden is in mijn ogen geen reden om geen poging te ondernemen hem presentabel te maken. Experimenteren met verkeerde technieken zal hem ook geen doen.
Begrijp me niet verkeerd, ieder zijn ding, maar door het nemen van de risico's zoals ik ze hierboven aanhaal denk ik dat je geen stap hebt gezet naar een verbetering van je kunde. Maar dat is mijn persoonlijke mening, en ik hoop dat je ze me niet kwalijk neemt. Want het is wel degelijk mijn bedoeling opbouwend te reageren.