View Single Post
Old 27-12-2010, 23:01
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

OK, dan zitten we qua discussie toch al op dezelfde lijn

Ik weet wel dat je geen risico schuwt, maar ik denk dat je het nu een beetje opzoekt door teveel dingen tegelijk te wijzigen aan je methodes.
Ik denk dat het beter is als je één parameter tegelijk wijzigt in je methode en dan evalueert. Nu ga je je methode helemaal omgooien en dan weet je niet meer waarom iets scheef gaat.
Laat me verduidelijken: als je een andere laksoort gebruikt dan die welke je gewoon bent, dan ben je best af dat je dat uitprobeert op een stuk scrap volgens je eigen beproefde methode te gebruiken. Het enige dat er gewijzigd wordt is de lak zelf. Uiteraard moet je de gebruiksaanwijzigingen voor dat product volgen, maar verder dan dat moet het niet gaan.
Je evalueert het resultaat en probeert dan bij te sturen door een parameter te wijzigen (bv de temperatuur, druk, graad van verdunning, dikkere of dunnere naald, spuitafstand, dikte van de gezette laag, etc etc, je kent dat).
En ja, dat kan een tijdsrovend proces zijn totdat je gevonden hebt wat het moet worden, maar het is volgens mij de enige goeie. Als het nu verkeerd gaat, dan heb je er het raden naar waarom iets niet werkt. Het kan aan zoveel gelegen zijn.

Maar laten we beginnen bij het begin: wat voor lak gebruik je voor die blanke laag? Je zegt dat het cold-curing is, maar niet welke het is? Het feit dat hij cold-curing is, is inderdaad al een veiligheid naar het inwerken op het plastic, maar let op: nog steeds geen garantie. Er is nog steeds het aspect chemische samenstelling.
Ik weet het : ik ben een zwartkijker in die dingen, maar ik heb jammer genoeg al te dikwijls aan de lijve ondervonden dat kritisch zijn wel degelijk nodig is