Je hebt gelijk voor wat betreft 1 variabele parameter per keer te wijzigen, maar ik heb er goed over nagedacht. De temperatuur was een issue waar ik bij La Sombrera niet over heb nagedacht. Op zolder schommelt deze tussen 13 en 15 graden, zonder dat de verwarming aan is. Dat is al 1 variabel die gewijzigd moest worden. Ik heb nu de spuitcabine voorverwarmd tot 21 graden.
Daarnaast heb de dag ervoor met het zwart met de druk zitten te spelen, waaruit bleek dat de zwart beter spoot met een hoge druk (2,5 bar) en aangezien er geen aanbevolen druk was voor de blanke lak, heb ik geprobeerd om dit ook met de blanke lak te doen.
En de derde variabel was het spuiten met 1 wetcoat, dit is gebleken uit ervaringen dat dit bij deze lak het beste resultaat geeft.
Hierdoor heb ik dus vele variabele parameters in 1x veranderd, en is gebleken dat ik de goede kant op ga. Nu is het zaak om de parameters verfijnd af te stellen tot de beste combinatie.
Ik gebruik nu 2K blanke lak van Hiroboy. De challenger was de eerste die ik hiermee heb gespoten, daarna de Skyline, de BMW en La Sombrera. En zeker bij die laatste 2 was ik zeer ontevreden. Zo ontevreden dat ik heb overwogen om de hele zooi te verkopen en verder te gaan met een andere hobby. Het probleem is dat ik niet kan en wil opgeven haha. Nooit zal een ding mij de baas zijn. Blijkbaar ben ik toch een stugge Fries ;-)
|