View Single Post
  #4  
Old 12-07-2011, 13:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Hoog tijd om deze thread eens terug op te krikken. Niet omdat ik hem graag bovenaan zie staan, maar wel omdat ik eindelijk de tijd gevonden heb om er nog eens aan voort te doen.

We hadden eerder al het achterwiel onder handen genomen; alle plastic spaken werden weggesneden en vervangen door metalen. Nu is het de beurt aan het voorwiel. De methode is uiteraard identiek, en ook de tijd die nodig is om dit uit te voeren: 2 dagen (één per half wiel).

Dus na één dag bekom ik dit resultaat: één wielhelft uitgevoerd; het andere moet nog gebeuren (hoewel de voorbereidende werken zoals het uitboren van de 18 gaatjes en het uitzagen van 18 gleufjes al gebeurd is).



En nog een dag later zijn de twee helften afgewerkt en reeds aan elkaar gekleefd. Vooraleer het voorwiel aluminium te spuiten heb ik beide wielen eens naast elkaar gelegd. De banden moeten trouwens nog opgeschuurd worden...



Nu kan ik eindelijk aan het model zelf te beginnen bouwen, want deze spaken-conversie was uiteraard niet planmatig voorzien

Wordt vervolgd! (En wat rapper dan tot op heden het geval was)...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1978_honda_xl125s_05.jpg
Views:	1848
Size:	117.4 KB
ID:	22856   Click image for larger version

Name:	1978_honda_xl125s_06.jpg
Views:	1940
Size:	131.2 KB
ID:	22857  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote