View Single Post
Old 06-09-2011, 23:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Lang geleden dat ik nog eens wat vooruitgang geboekt heb. Daar gaan we eens verandering in brengen zie.

Nu, het is niet omdat ik al lang geen updates meer gepost heb, dat ik stilgezeten heb. Ik heb zelfs foto's genomen onderweg, zodat ik nu een vrij ver gevorderd verslag kan leveren.

Ik was dus bezig met de velgen te herspaken, wat ondertussen gebeurd is. Daarna werden de velgen herspoten, en tenslotte werden de centers matzwart geschilderd, wat eenvoudiger lijkt dan het is, omdat je met je penseeltje telkens tussen de spaken moet verven...

Daarna kon ik me toeleggen op het kader. Daar is iets fundamenteels mis mee: het bouwplan voorziet het samenkleven van de twee motorblok-helften tegen het bestaande kader, zodat het erg moeilijk, zoniet onmogelijk is om het blok op een deftige manier af te werken. Dat gaan we dus aanpassen, want de motor is zowat het meest prominente onderdeel van een motorfiets.
Op de volgende foto zie je het kader zoals het was, alleen moet je de witte onderdelen even zien als zijnde zwart. Daarrond kwam dus de motor gekleefd. Ik heb een stuk van het kader uitgezaagd en vervangen door witte plasticard stukken die ervoor zorgen dat alles terug mooi past. Nu kan ik echter het motorblok vastkleven tegen het losse kaderdeel en later het geheel terug in het kader monteren. Lijkt me veel beter als oplossing.

Even passen of de motor en het kaderdeel nog in hun oorspronkelijke positie uitkomen, en na ons hiervan vergewist te hebben kunnen we verder.

De monocilinder was voorzien van een mee ingegoten bougie, wat ook niet direct bevorderlijk is voor het realisme. Ik heb dus alles weggesneden, uitgefreesd, en een gat gemaakt om de bougie in te plaatsen. De bougie zelf werd ook gescratcht, net als de bougiekabel.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote