Quote:
Originally Posted by Pegasus
Grig-O, die regel is er gekomen onder druk van Audi, omdat ze de moeite niet hadden genomen om hun wagen wat zuiniger te maken. Endurance racen blijft voor mij een race over 24 uren waarbij verschillende wagens hun specifieke voordelen moeten benutten, of dat nu pure snelheid, zuinigheid of betrouwbaarheid is. En met de 65-minuten regel haalt men één van die peilers weg. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.
|
Natuurlijk juich ik het lobbywerk van Audi niet toe, de gulzigheid van de auto zou inderdaad een nadeel moeten zijn. Maar neem de regel weg en we krijgen een oersaaie race... De kwaliteit van de piloten of het team zijn niet meer beslissend, enkel het verbruik van de auto speelt een bepalende rol... Vergeet niet dat zuinige wagens nog steeds een (weliswaar kleiner) voordeel hebben omdat ze minder benzine aan boord hebben - en dus minder wegen en bijgevolg sneller gaan - en omdat ze minder lang moeten tanken.